seguimiento de InPost

InPost

Firma kurierską

Recenzję +48722444000 inpost.pl

    Śledzenie przesyłki:

    Śledzenie paczek InPost

    InPost to wiodąca firma kurierska i operator paczkomatów w Polsce. Powstała w 2006 roku we Wrocławiu i początkowo nastawiona była głównie na klasyczne usługi kurierskie. W 2011 roku InPost uruchomił pierwsze paczkomaty, a w 2016 stworzył aplikację InPost Mobile umożliwiającą łatwe śledzenie przesyłek online.

    Obecnie InPost posiada już ponad 18 000 paczkomatów w całej Polsce, co czyni tę sieć największą tego typu na świecie! Tylko w 2020 roku firma obsłużyła aż 406 mln przesyłek. Ponadto usługi InPost dostępne są także w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. 

    Śledzenie przesyłek InPost

    InPost udostępnia cztery wygodne kanały, za pośrednictwem których możemy śledzić nasze zamówienia w dowolnym miejscu i czasie. Są to:

    1. Strona internetowa: tracking.inpost.pl
    2. Aplikacja mobilna InPost Mobile
    3. SMS z aktualizacjami statusu
    4. E-mail z informacjami o zmianach lokalizacji paczki

    Aby rozpocząć śledzenie przesyłki InPost potrzebujemy numeru nadającego w formacie 26-cyfrowego kodu (653399980041106008606422). Można go znaleźć na stronie zamówienia w sklepie lub bezpośrednio na liście przewozowym.

    Na stronie internetowej InPost wystarczy wejść w zakładkę „Śledzenie przesyłki” i wpisać otrzymany kod nadający. Możliwy jest też dostęp poprzez okienko wyszukiwania w prawym górnym rogu serwisu.

    Po chwili wyświetli się cała historia naszej przesyłki zawierająca szczegółowe daty, godziny i opisy kolejnych punktów na trasie aż do fazy doręczenia. Dostępna jest też forma interaktywnej mapy pokazująca aktualną lub ostatnią znaną lokalizację naszego zamówienia.

    Odbiór przesyłek z paczkomatu InPost – jak i gdzie odebrać?

    InPost udostępnia ponad 18 tys. maszyn paczkowych zwanych paczkomatami na terenie całego kraju. To właśnie one obsługują znaczną część przesyłek tej firmy oprócz tych, które doręczane są bezpośrednio pod wskazany adres domowy.

    Aby odebrać paczkę z InPostu należy udać się do najbliższego paczkomatu, a następnie postępować zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na monitorze urządzenia:

    1. Zeskanować kod kreskowy otrzymany w powiadomieniu
    2. Wybrać przegródkę ze swoją paczką
    3. Otworzyć przegródkę przyciskając przycisk i pociągając za uchwyt
    4. Wyjąć paczkę z przegródki

    Alternatywnie można też wpisać na monitorze paczkomatu otrzymany w wiadomości czterocyfrowy kod odbioru i postępować dalej analogicznie. Cały proces odbioru zajmuje zwykle około minuty, a paczkomaty dostępne są przez całą dobę 7 dni w tygodniu.

    Kontakt i dane teleadresowe InPost

    Centrala InPost znajduje się pod następującym adresem:

    InPost Sp. z o.o.
    ul. Pana Tadeusza 4, 30-727 Kraków

    Jednocześnie firma udostępnia wiele kanałów kontaktowych dla klientów:

    • email: dane_osobowe@inpost.pl
    • Infolinia: +48 746 600 000 lub +48 722 444 000

    Działa ona od poniedziałku do piątku w godz. 8-20 oraz w soboty w godz. 8-16.

    Istnieje też możliwość kontaktu z InPost poprzez wiadomość na Facebooku lub wysłanie tradycyjnego listu pod podany wyżej adres firmy.

    Opłaty i cennik usług kurierskich InPost

    Ceny przesyłek InPost zależą od wyboru usługi (paczka kurierska vs paczkomatowa), a także wagi i wymiarów paczki. Poniżej przykładowe stawki netto bez podatku VAT:

    • Paczka kurierska ekonomiczna do 1 kg – 9,99 zł
    • Paczka kurierska standard do 5 kg – 17,99 zł
    • Paczka do paczkomatu do 25 kg – 11,99 zł

    Możemy też kupić ubezpieczenie przesyłek, które zaczyna się od 2,55 zł dla paczek do 50 zł wartości oraz wybrać płatność przy odbiorze wliczoną w cenę przesyłki. Pełny cennik InPost z wszelkimi stawkami jest dostępny na stronie internetowej firmy.

    Statusy przesyłek InPost i co oznaczają

    Śledząc paczki InPost możemy napotkać się na wiele statusów opisujących bieżącą fazę realizacji dostawy.

    Poniżej najważniejsze z nich:

    Status Opis
    Zgłoszono przesyłkę Zostało zlecone nadanie nowej paczki w InPost
    Odebrano przesyłkę Kurier zabrał paczkę od nadawcy i rozpoczął jej transport
    Przetwarzanie przez sortownię Trwa proces sortowania przesyłki w celu wytyczenia dalszej trasy
    W transporcie do miejsca przeznaczenia Paczka jest w drodze do paczkomatu lub punktu odbioru
    Przesyłka w punkcie odbioru Paczka dotarła do paczkomatu, można ją odebrać w dogodnym momencie
    Awizowanie przesyłki Kurier próbował doręczyć paczkę pod adres, ale nie zastał nikogo. Kolejna próba nastąpi niedługo
    Doręczono Paczka została pomyślnie dostarczona i odebrana przez adresata

    Znajomość wszystkich statusów przesyłek InPost ułatwi monitorowanie dostawy i określenie kiedy dotrze ona do ostatecznego miejsca przeznaczenia.

    Komentarze

    W komentarzach możesz zapytać o śledzenie paczek z InPost.